کردان کرج روستایی گردشگردی در نزدیکی استان البرز

کردان کرج روستایی با مساحت ۱۰۴ هکتار، از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز که در ۲۵ کیلومتری شهرستان کرج قرار دارد و همینطور فاصله آن با هشتگرد ۱۵ کیلومتر و با کوهسار ۵ کیلومتر است ، این روستای خوش آب و هوا و سرسبز در ۶۵ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است.

روستای کردان

 

روستای کردان

 

روستای کردان از جمله روستاهای خوش آب و هوای استان سرسبز البرز می باشد که به دلیل باغ های متنوع و بسیار زیبایی که دارد به یک قطب گردشگری یک روز تبدیل شده است.

فصل بهار و پاییز کردان بسیار دیدنی است، با ویلاهای اجارهای بی‌نظیری که مردم محلی آن منطقه در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، زمستان هم قطعاً مناسب گردشگری خواهد بود با این حال بهترین زمان برای سفر به روستای بی نظیر کردان ۶ ماه اول سال یعنی بهار و تابستان می‌باشد که گردشگران زیادی در این فصول به کردان کرج سفر می‌کنند.

در گذشته مردم کردان حاشیه‌نشین به حساب می آمدند، اما امروز بیشتر ویلا‌نشین‌های یک منطقه خوش آب و هوا را می‌بینید که برای ییلاق به این منطقه سفر می‌کنند.

کردان کرج البته با کارخانه‌های آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، ریسندگی و بافندگی و مرغداری که در حاشیه خود دارد به قطب اقتصادی غرب کرج تبدیل شده است. اما این دلیل نمی‌شود که روستای خوش آب و هوای کردان با باغ‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت خود، جای خوبی برای استراحت کردن نباشد.

مکان های تاریخی کردان

روستای کردان با اینکه به سرسبزی و جاذبه های گردشگری خود معروف است با این حال یک مقبره تاریخی در دل زیبایی‌های خود جای داده است، برج مقبره کردان در ۸ کیلومتری این روستا واقع شده است که قدمت آن به دوره سلجوقیان باز می گردد و از نوادگان امام سجاد به نام امام زاده حسین است که از نظر زیبایی معماری منحصر به فردی دارد که در زمره آثار تاریخی به ثبت رسیده میباشد

 

پیشنهاد خرید : انواع چادر کوهنوردی را می توانید از فروشگاه کوهشید به همراه ارسال رایگان درب منزل تهیه دریافت نمایید. 

 

پل کردان

 

پل کردان

 

پل کردان که به پل بانو صحرا نیز شهرت دارد، در روستای بانو صحرا از توابع دهستان چندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز و در فاصله 2 کیلومتری از کردان قرار دارد. این پل بر روی رودخانه کردان که از ارتفاعات کهار در رشته کوه البرز سرچشمه می گیرد و به رودخانه شور می ریزد، واقع شده است.

ساختار این پل تا سال 1353 سالم و پابرجا بوده اما در حال حاضر متاسفانه بخش هایی از آن از بین رفته است. دهانه شرقی و ضلع غربی پل به طور کامل تخریب شده و دهانه غربی آن نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و ترک هایی در طاق آن مشاهده می شود.

جاهای دیدنی کردان

 

کردان تهران کجاست

 

رودخانه کردان ؛ شاید برای بعضی از گردشگران سوال باشد که دلیل این همه زیبایی کردان چیست ؟! در ارتفاعات کوه کهار رودی جاری است که سراسر کردان را سرسبز کرده است، این رود از میان باغ ها و ویلاهای زیبای روستای کردان عبور می‌کند و با آبیاری درختان این منطقه بر زیبایی آن افزوده است، این رود از سمت شمال شرق به جنوب غرب حرکت میکند و پس از طی مسافتی از ساوجبلاغ و نظر آباد عبور می‌کند.

اقامتگاه ورزشی کردان با وجود ویلاهای بسیار زیبایی که در این منطقه وجود دارد ولی مکان هایی به شکل سوئیت و کمپ برای آسایش گردشگران این منطقه تعبیه شده است.

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید چادر مسافرتی هستید می توانید این محصولات را فروشگاه اینترنتی کوهشید به صورت اورجینال به همراه ارسال رایگان تهیه نمایید . 

 

تفرجگاه کردان کرج

 

تفرجگاه کردان کرج

 

دهکده تفریحی کردان ؛ که مجهز به امکاناتی نظیر والیبال، فوتبال ، شنا ، بسکتبال، سوارکاری و کوهنوردی برخوردار است تا گردشگران ورزش‌های مورد علاقه خود را در این منطقه زیبا و شگفت‌انگیز تجربه کنند، علاوه بر این ، ورزش پاراگلایدر که بسیار طرفدار دارد از ورزشهای محبوب مردم این منطقه کردان می‌باشد.

 آدرس دقیق کردان کرج

امروزه با وجود نرم افزار های تلفن همراه سفر به مکان های دور و ناآشنا بسیار راحت شده است .با این حال شما برای لذت بردن از مسیر تا رسیدن به بهشت دنج کردان می توانید از شهر کرج وارد آزادراه قزوین شوید و بعد از طی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر به روستای کردان برسید.

2 thoughts on “کردان کرج روستایی گردشگردی در نزدیکی استان البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =