تنگه براق ، همه چیز در مورد بهشت استان فارس

تنگه براق همانند بهشتی روی زمین است که از رود کر سرچشمه می گیرد ، تنگ براق شیراز در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده و چشمه های متعدد و زیبایی وصف ناشدنی به این گوشه از شهر شیراز داده است .

البته از رودخانه خروشان ، غارهای زیبا، آبشارها، آبچکها و ستون های آهکی معلق به که منظره ی شگفت انگیزی را به وجود آورده اند هم نباید غافل بود.

تصور همه ی ماها از طبیعت کوه های با ابهت و سر به فلک کشیده و درختان طویل و سر سبز می باشد و حال آنکه اگر درمیان این درختان بلند قامت و در هم تنیده  و صخره های غول آسا دره ای را تصور کنید که رودخانه ای با آب زلال از میان آن عبور می کند و آبی که با سایه انداختن درختان به رنگ سبز در آمده است . به راستی که تصوری از بهشت روی زمین خواهد بود .

حال ما شما را دعوت می کنیم به معرفی این دره کم نظیر تا شما نیز همانند ما مشتاق به سفر در این روستای زیبا شوید و لذت ببرید.

مطالبی که باید در رابطه با تنگه براق بدانید :

تنگه براق کجاست؟

بهترین زمان سفر به تنگ براق

جاذبه های گردشگری تنگه و گویش مردم آن

مسیرهای دسترسی به تنگه

امکانات رفاهی

 

تنگه براق کجاست؟

 

تنگه براق شیراز کجاست

 

در 190کیلومتری شهر زیبا و تاریخی شیراز روستایی وجود دارد به نام تنگه براق ، در نزدیکی این روستا دره ای به نامه تنگه براق و یا همان تنگ براق وجود دارد که سالانه مسافران و گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.

فاصله روستای تنگه براق تا  شهر سده 20کیلومتر و تا اقلید 80 کیلومتر می باشد.

این روستا از شمال به شهرستان آباده و از جنوب به شهر های مرودشت و سپیدان ، از شرق به شهرستان خرم بید و از غرب به اراضی استان کهگیلویه و بویر احمد محدود می شود.

 

پیشنهاد خرید : برای سفر های چند روزه خود میتوانید از چادر مسافرتی های فروشگاه آنلاین کوهشید دیدن فرمایید و این محصولات را با بهترین قیمت و کیفیت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید . 

 

بهترین زمان سفر به تنگه براق

تنگه براق به دلیل فاصله 1940 متری آن با سطح دریا باعث شده تا هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد باشد.

بنابراین بهترین زمان سفر به شهرستان اقلید تنگ براق همان فصل های بهار و تابستان می باشد.

 

جاذبه های گردشگری تنگه براق و گویش مردم آن

 

تنگه براق

 

علاوه بر زیبایی بی نظیر روستای تنگه براق که قدمتی تاریخی دارد می توان به سنگ نوشته های مربوط به دوران ساسانی که در وسط دره قراردارد اشاده کرد .

روی این سنگ نوشته ها و یا کتیبه ها، شرح مختصری از مهارت در تیراندازی شاپور اول هک شده است و همچنین می توان از دریاچه کافتر اقلید و باتلاق گور بهرام اقلید به عنوان دیگر جاذبه های طبیعت این شهرستان یاد کرد.

گویش مردم این منطقه به زبان شیرین ترکی و لری می باشد.

 

 

پیشنهاد خرید : برای خرید انواع فلاسک کمپینگ و کوهنوردی میتوانید از فروشگاه آنلاین کوهشید این محصولات را با بهترین کیفیت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید . 

 

مسیرهای دسترسی به تنگه

از مسیرهایی که به تنگه براق منتهی می شوند می توان به دو شهر شیراز ویاسوج اشاره کرد که اگر قصد و عزیمت سفر از شیراز به سوی تنگه براق را دارید ابتدا باید به اقلید سفر کنید و از آنجا به طی مسیری حدود 80کیلومتر در اقلید به سمت شهرستان سده و پس از طی کردن 20کیلومتر به روستای تنگه براق خواهید رسید.

و اما اگر قصد سفر از شهر یاسوج را دارید پس از طی مسیری حدود70 کیلومتر از یاسوج به سپیدان و سپس به تنگه براق خواهد رسید.

 

 

امکانات رفاهی تنگه براق 

 

تنگه براق

 

امکانات رفاهی تنگ براق خیلی چشمگیر و متنوع نیستند. البته باید توجه داشته باشید که در نزدیک به تنگه براق باغ با سکوهای بتنی و سرویس بهداشتی جهت رفاه حال مسافران ساخته شده است؛ اما امکاناتی بیشتر اعم از رستوران، سوپرمارکت و … وجود ندارد و شما باید کلیه وسایل لازم مانند مواد غذایی، آب آشامیدنی را همراه خود ببرید.

در حوضچه‌ های پایین آبشارهای این تنگه تفریحاتی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری، شنا و… را می‌توانید تجربه کنید.

کلام آخر :

به شما پیشنهاد میکنیم حتما به تنگه براق سفر کنید و نظرات خود را برای ما از سفر به این بهشت استان فارس بنویسید .

4 thoughts on “تنگه براق ، همه چیز در مورد بهشت استان فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =