آبشار پیربالا | جاذبه ای بکر و دیدنی در آذربایجان شرقی

آبشار پیربالا در استان آذربایجان شرقی یکی از پرجاذبه ترین استانهای کشورمان است؛هوای خوب، طبیعت زیبا و بکر آن موجب جذب طبیعت گرد ها و کوهنوردان شده است.

پیربالا روستای باصفا ، که در دامنه کوه‌های میشو در میان دره ای در بخش مرکزی شهر مرند جای دارد.

پیر بالای روستای مرند در 88 کیلومتری تبریز و در شهرستان مرند واقع شده است .

مردم روستای پیر بالا به شغل های کشاورزی و دامداری مشغول اند و هوای جاذبه پیر بالای مرند موجب پدید آمدن میوه های تابستانی دل انگیز و خوش عطر چون زردآلو آلو سیب و گردو شده است.

جاذبه آبشار پیربالا

 

روستای پیر بالا ، آبشار مرند

 

آبشار پیر بالا در ۱۸ کیلومتری روستا پیربالا است که با دو ساعت پیاده روی و گذر از مسیر کم و بیش سنگلاخی با کفش و لباس مناسب آن را می یابیم .

البته در این مسیر باغ های گردو و زرد آلو و طبیعت خارق العاده ای وجود دارد ک طی کردن مسیر را برای شما شیرین تر می کند در نهایت با پشت سر گذاشتن و گذر از چند چشمه آب روان به آبشار صخره ای خواهید رسید.

طول ابشار پیربالا مرند به ۱۰متر می رسد و هوای خوب و دل انگیز آن قلب و روح شما را تسخیر می کند .

 

پیشنهاد خرید : شما می توانید جهت طبیعت گردی و کوهنوردی انواع باتوم کوهنوردی را با کیفیت بسیار بالا به همراه ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی کوهشید تهیه نمایید . 

 

آبشار مرند ، پیر بالا کجاست

 

این آبشار مرند در فصل زیبای بهار مخصوصاً اردیبهشت به سبب ذوب برف و یخ و همچنین باران های بهاری به پرآب ترین میزان ممکن خود می‌رسد و بالعکس در زمستان سرمای هوا باعث انجماد آبشار می‌شود.

هر از گاهی وزش نسیم تن سبزه ها را مانند موجی به حرکت در می آورد، سرسبزی و طراوت همه جا را فرا گرفته، آسمان نیلگون و ابرهای سپید در پهنای آسمان مشاهده می شود،صدای شرشر آب،وگنجشک هایی که صوتشان تمام دره را پر کرده است طبیعت چشم انداز و جریان آب روان همه و همه موجب می شود سفر به این مکان زیبا به آرامش ذهنی شما کمک بسیار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =