چشمه دیمه کجاست ؟ + اطلاعات کامل

چشمه دیمه؛ سرچشمه دلربای زاینده رود

اگر بخواهیم استان های جنگلی با طبیعت سرسبز کشور را نام ببریم قطعا چهارمحال و بختیاری یکی از این استان ها خواهد بود که با مناظر بکری که از طبیعت دارد همه ساله میزبان جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

چشمه دیمه نیز مکانی آرامش بخش و روح نواز است که علاوه بر تفریح، می تواند مقصدی درمانی باشد! اما چشمه دیمه در کدام استان قرار دارد؟ در پاسخ به این سوال به حرفمان در ابتدای صحبت باز میگردیم. بله، چهارمحال و بختیاری. استانی با طبیعتی بکر که کمتر راجع به آن شنیده اید.

 

آدرس چشمه دیمه، نگینی در دل طبیعت کوهرنگ

 

چشمه دیمه

 

چشمه دیمه با جوشیدن آبی زلال از دل سنگ در جوار روستای دیمه از توابع شهرستان کوهرنگ و با فاصله ای حدودا یک ساعت و نیمه از شهرکرد در مرکز استان چهارمحال است که به راستی اعجاب انگیز بودنش را می توان از محال های تصور آدمی دانست.

چشمه دیمه سرچشمه اصلی زاینده رود است که برای رسیدن به آن باید از شهر چلگرد در مرکز کوهرنگ حدود 10 کیلومتر دور شد. به محض رسیدن به روستای دیمه با تابلو چشمه مواجه خواهید شد که زیر آن تابلو گیت ورودی چشمه قرار دارد. مسیر چشمه دیمه کاملا آسفالت بوده و از دل مراتع و زمین های سرسبز کشاورزی می گذرد و جاده خطرناکی ندارد.

 

پیشنهاد خرید : برای سفر های چند روزه و مسافرت اگر به دنبال سایبان کمپینگ یا سایبان مسافرتی هستید میتوانید بهترین سایبان های موجود در بازار را از فروشگاه آنلاین کوهشید به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید . 

 

آب و هوای چشمه دیمه

استان چهار محال و بختیاری در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد و همین امر موجب شده تا این استان به یکی از سردترین مناطق کشور تبدیل شود. چشمه دیمه نیز مانند سایر نقاط استان از آب و هوایی کوهستانی و سرد برخوردار است که در زمستان معمولا یخ زده و پوشیده از برف است.

فصل بهار و تابستان اما آب و هوای چشمه دیمه بسیار خنک و مطبوع است و برای کسانی که به دنبال فرار از گرما و شرجی هستند مقصد فوق العاده مطلوبی به شمار می رود.

 

بهترین زمان برای سفر به چشمه دیمه

 

چشمه دیمه کجاست

 

همانگونه که گفته شد چشمه دیمه در فصل گرما طرفدار و خواهان بیشتری دارد اما این هرگز بدان معنا نیست که دیگر فصول نشود به این روستای زیبا سفر کرد. در نزدیکی چشمه دیمه دشت لاله های واژگون قرار دارد که بهترین زمان برای سفر به آن و نشستن به تماشای لاله های چشم نوازش فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه است.

همچنین اگر طرفدار اسکی روی برف و لذت بردن از تماشای مناظر برفی هستید زمستان بهترین زمان برای سفر شما به چشمه دیمه کوهرنگ است.

 

 

پیشنهاد خرید : برای رفتن به طبیعت اگر نیاز به فلاسک دارید میتوانید از فروشگاه کوهشید فلاسک کوهنوردی و طبیعت گردی اورجینال را به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

جذابیت های چشمه دیمه

شهرستان کوهرنگ خود یکی از زیباترین شهرهای ایران از نظر طبیعت دوستان و کوهنوردان است. روستای چشمه دیمه نیز در همجواری با کوهرنگ از این قاعده مستثنا نیست.

روستایی که چشمه اش از دل زردکوه می جوشد و جریان آب پاکی را رقم می زند که نه تنها از جلوه ای زیبا برخوردار است بلکه خاصیتی درمانی نیز دارد. آب چشمه دیمه به دلیل وجود املاحی چون کلسیم بینهایت مفید بوده و برای درمان سنگ کلیه و پوسیدگی دندان ها بسیار توصیه شده است.

 

امکانات رفاهی چشمه دیمه

در کنار چشمه و جریان آب آن محوطه ای بزرگ و نسبتا مجهز بنا شده که از جمله امکانات رفاهی آن می توان به آلاچیق هایی برای اسکان مسافران، پارکینگ برای خودروها و سرویس بهداشتی و دکه هایی برای خرید مواد غذایی و سایر موارد مورد نیاز طبیعت گردان اشاره کرد.

دیدنی های چشمه دیمه و اطراف آن

 

آب و هوای چشمه دیمه

 

شاید بدیهی ترین لذتی که طبیعت به انسان می دهد نشستن زیر سایه درختان باشد. این امر در چشمه دیمه هم برقرار است اما آنچه جذابیت چشمه را بیشتر کرده و در عکس چشمه دیمه مشخص نیست، صدای پرندگان بر شاخه های درختان و بوی کباب بختیاری و آش های محلی ایست که در فضای چشمه پیچیده.

اگر بخت با شما یار باشد خصوصا در فصول گرم سال می توانید سیاه چادر عشایر را هم ببنید و از نزدیک با زندگی طبیعی و سالم آن ها آشنا شوید. علاوه بر همه این ها در اطراف روستای چشمه دیمه جاذبه های تفریحی دیگری هم وجود دارد که توصیه می کنیم اگر قصد سفر به این روستا را داشتید لذت تماشای آن ها را از دست ندهید. در ذیل چند نمونه از این جاذبه ها را به شما معرفی خواهیم کرد؛

دشت لاله های واژگون

لاله های واژگون یا به اصطلاح محلی گل گریان یا اشک مریم در حوالی کوهرنگ از جمله گیاهان نادر در ایران به حساب می آیند که در اواخر فروردین در دامنه کوه های گرگانک، آب کاسه خوربه و مناطق مله زرده و بنواسکی می رویند و تا اواخر اردیبهشت خودنمایی می کنند.

پیست اسکی چلگرد

شهر چلگرد در زمستان به موجب بارش های فراوان یکی از مقاصد علاقه مندان به اسکیت محسوب می شود. پیست اسکی کوهرنگ یا چلگرد دارای سیستم بالابرنده می باشد و استانداردهای لازم را دارا است.

اگر قصد سفر به کوهرنگ را دارید باید آگاه باشید که کفش و لوازم کوهنوردی و برف بازی نه تنها موجب فراهم شدن آسایش شما شده بلکه لذتتان از گردش و تفریح را چندین برابر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =