آبشار کوهمره سرخی + جاهای دیدنی کوهمره سرخی شیراز

آبشار کوهمره سرخی 

اگر از شما بخواهند که زیباترین شهرهای ایران را نام ببرید٬ قطعا یکی از نخستین شهرهایی که می‌گویید شیراز است، شهری با حال و هوای شعر، به‌خونگرمی آفتاب و با طبیعتی سرسبز. شمردن مکان‌های تفریحی و گردشگری شیراز اما خود داستان متفاوت دیگری دارد.

چه زیبایی‌هایی که در شهر هستند وچه شگفتی‌های طبیعتی که در اطراف شیراز واقع شده‌اند. یکی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعت‌ایران اما آبشار کوهمره سرخی است که در فاصله‌ای نه چندان دور از شیراز قرار دارد، آبشاری در دل جنگل‌های بلوط!

 

آبشار کوهمره سرخی کجاست؟

 

 

پیشنهاد خرید : برای رفتن به طبیعت و کوه اگر نیاز به سرشعله کوهنوردی دارید میتوانید از وب سایت آنلاین کوهشید این محصولات را با بهترین قیمت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید . 

 

دسترسی به  آبشار کوهمره سرخی از جنوب غربی شیراز و جاده کازرون است. پس از طی کردن 30 کیلومتر از این جاده با یک جاده فرعی در سمت راست خود مواجه می‌شوید که شما را به سمت منطقه کوهمره سرخی هدایت می‌کند.

کوهمره سرخی شیراز منطقه‌ای سرسبز با پوششی کم نظیر از جنگل‌های بلوط که روستاهای متعدد و زیبایی را در خود جای داده است. یکی از این روستاها که می‌تواند از جمله زیباترین آن‌ها هم باشد روستای رمقان است.

روستایی با درختان پیر بلوط و رودخانه‌ای به زلالی آینه و البته آبشاری که جذابیتش هر چشمی را به خود خیره می‌کند. برای رسیدن به آبشار رمقان یا همان آبشار کوهمره سرخی اما باید مسیری حدودا نیم ساعته را٬ پیاده از این روستا طی کنید. مسیری که هیچ‌جای آن خالی از زیبایی نیست.

 

 

پیشنهاد خرید : برای سفر های چند روزه اگر نیاز به کوله پشتی اورجینال و با کیفیت دارید میتوانید از وب سایت آنلاین کوهشید این محصولات را با بهترین قیمت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

آب و هوای کوهمره سرخی و بهترین زمان ممکن برای سفر به آبشار رمقان

 

 

 

در ابتدا باید گفت که منطقه کوهمره شیراز به سه بخش جروق، نودان و سرخی تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها شگفتی‌های خاص خود‌ را دارد. آب‌و‌هوای کوهمره سرخی به دلیل قرار داشتن این ناحیه در میان دو جنگل گاله و کتل بسیار خنک و البته مرطوب است.

جنگل کوهمره سرخی بسیار پر‌بارش است و همین امر موجب پر آب بودن آبشار رمقان و رودخانه‌های اطراف آن در همه فصول سال است.

بهار اما می‌تواند بهترین فصل برای سفر به کوهمره سرخی باشد. زمانی که طبیعت سرسبز منطقه جانی تازه به خود گرفته و طراوت ویژه ای دارد. خاص‌ترین زمان ممکن هم برای سفر به کوهمره سرخی شیراز اردیبهشت است.

قطعا کسانی که به شیراز سفر کرده‌اند و یا از این شهر اطلاعاتی دارند می‌دانند که اردیبهشت هر سال شیراز کمی بیشتر شبیه بهشت است، چه از لحاظ آب و هوایی و چه از نظر سرسبزی.

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار کوهمره سرخی شیراز و امکانات رفاهی آن

 

 

از جاذبه‌های بکر آبشار کوهمره سرخی و روستاهای آن هر آنچه که بگوییم کم است اما بطور مختصر اگر بخواهیم شرحی از این مکان‌های زیبای کوهمره سرخی بدهیم و نامی از آن‌ها ببریم به هیچ وجه نمی‌توانیم از نام روستای رمقان و ماصرم بگذریم. دو روستا در فاصله‌ای کمتر از بیست دقیقه از هم و با فاصله‌ای کمتر از یک ساعت با شیراز که برای گردش و تفریح از نیم روز تا یک هفته مناسب‌اند.

آب چشمه‌ای که آبشار کوهمره سرخی را تشکیل می‌دهد در حقیقت از دل زمین می‌جوشد و با طی مسیری در دل دشت و جنگل و پس از سیراب کردن شالیزار‌های خوش عطر روستاهای منطقه از ارتفاعی بیش از 60 متر از بالای کوه زمین می‌ریزد و صحنه‌ای رویایی خلق می‌کند که کمتر عکاسی از خیر ثبت زیبایی‌اش می‌گذرد.

همچنین قله‌های متعددی در منطقه کوهمره سرخی شیراز قرار دارند که بلندترین آنها قله کوه دول است با ارتفاعی 3200 متری از سطح دریا که منظره‌ای دیدنی را در مجاورت آبشار رقم زده است.

آبشار کوهمره سرخی شیراز در پایین دست خود دو رودخانه آغاج و سرخون یا به تلفظ محلی سرخین را تشکیل می‌دهد که از جمله رودخانه‌های پر‌آب استان فارس محسوب می‌شوند و به نوعی شاهرگی برای آبرسانی به روستاهای اطراف و سیراب کردن شالیزار‌های آن‌ها می‌باشند. اگر به آبشار کوهمره سرخی شیراز سر زدید حتما بخاطر داشته باشید که برای رسیدن به رودخانه زلالی چون آغاج فقط یک ربع فاصله دارید.

روستای دیگری در که دیدنش خالی از لطف نیست ماصرم است که محل مناسبی برای اقامت خانوادگی شما محسوب می‌شود. امکانات رفاهی ابشار کوهمره سرخی شیراز محدود است و متاسفانه تمهیدات آنچنانی‌هم برای جمع آوری زباله در این منطقه دیده نمی‌شود.

سرتاسر منطقه کوهمره سرخی شیراز را انبوهی از درختان بلوط چند هزار ساله احاطه کرده‌اند که تراکم آن‌ها و البته زیبایی و آب و هوای دلچسبشان جنگل‌های کوهمره را به پر رفت و آمدترین و شاید محبوب‌ترین جنگل‌های جنوب ایران تبدیل کرده است.

جنگل‌هایی که چیزی کم ندارند؛ رودخانه، بارش‌های فراوان، چشمه و البته آبشاری که از بلندی کوه سرازیر شده و از لابلای درختان به زمین می‌ریزد.

اگر قصد سفر به آبشار کوهمره سرخی شیراز یا همان آبشار رمقان را دارید حتما از لباس مناسب و کفش کوهنوردی استاندارد استفاده کنید که آسودگی خاطر را نیز به تجربه طبیعت‌گردی کم نظیرتان اضافه کرده‌باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شانزده =