آبشار بیشه ، آبشاری دیدنی در لرستان + اطلاعات به صورت کامل

آبشار بیشه

 

آبشار بیشه

 

استان لرستان با طبیعت بینظیری که دارد همواره مقصد مناسبی برای گردشگران بشمار می رود. علی الخصوص شهرستان درود که به شهر طبیعت معروف است. اگر طبیعت گرد هستید محال است تا بحال نام دورود و زیبایی های بی مثالش را نشنیده باشید.

شهری در میان آبشارها و دریاچه ها و جنگل های بلوط. یکی از شگفتی های طبیعت در شهرستان دورود، آبشار بیشه است که در 30 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

 

آبشار بیشه کجاست؟

 

آبشار بیشه لرستان

 

این آبشار از لحاظ جغرافیایی بین دورود و خرم آباد قرار دارد که یکی از دلایل محبوبیت آن نقشه راه آبشار بیشه است که نسبت به باقی آبشارها و مکانهای طبیعی مشابه در کشور از دسترسی آسان تری برخوردار است.

برای سفر به این منظره رویایی که در جوار روستای بیشه قرار دارد، هم می توانید از طریق راه ماشین رو سفرتان را پی بگیرید و هم راه آهن! راه ماشین رو به آبشار بیشه از طریق خرم آباد نزدیک به 60 کیلومتر است.

جالب است بدانید این جاده سرسبز که از دل کوه های زاگرس عبور می کند و چندین روستا را در بخش پاپی شهر خرم آباد در مسیر خود دارد تا لب آبشار آسفالت و هموار است و همین امر موجب سهولت سفر به این آبشار است.

اما حتی اگر ماشین ندارید یا قصد سفر با ماشین شخصی خود را ندارید اصلا نگران نباشید، چون در مسیر راه آهن تهران به خوزستان در 35 کیلومتری شهر درود ایستگاهی به نام ایستگاه آبشار بیشه وجود دارد که شما را در نزدیک ترین فاصله به آبشار پیاده می کند تا مشکلی از بابت طی کردن مسیر نداشته باشید.

همچنین به علت همجواری آبشار با روستای بیشه امنیت و امکانات رفاهی و تفریحی برای شما فراهم خواهد بود. اهالی روستا خانه هایی را برای اقامت مسافران در نظر گرفته اند که شما می توانید با اجاره آنها هم از هوای مطبوع و زیبایی آبشار بهره مند شوید و هم اقامت در مکانی مناسب و گرم را تجربه کنید. پایین تر از ایستگاه قطار بیشه نیز اقامتگاه هایی چوبی برای اسکان مسافران تعبیه شده است.

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید کیسه خواب هستید میتوانید این محصولات را با بهترین قیمت به همراه ارسال رایگان از فروشگاه آنلاین کوهشید تهییه نمایید .

 

آب و هوای آبشار بیشه و بهترین زمان برای سفر به آن

روستای بیشه در دل رشته کوه زاگرس قرار دارد و همین امر موجب کاهش دما و البته پاکیزه بودن هوای آن است. بدون شک فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه به لحاظ آب و هوایی و پوشش گیاهی منطقه بهترین زمان برای سفر به آبشار بیشه است.

در این فصل درختان سرسبز و طبیعت اطراف طراوت بیشتری دارد. اما دیگر دلیل محبوبیت آبشار بیشه بین گردشگران چهارفصل بودن است. در تمام فصول سال این مکان زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد.

تابستان بیشه خنک است و البته در روز آفتابی تند و تیز دارد که لذت شنا کردن در آب آبشار این گرما را از یادتان خواهد برد. پاییز روستای بیشه به دلیل رنگارنگ بودن درختان طرفدار زیادی دارد و برای عکاسان یک لوکیشن محبوب بشمار می رود. زمستان نیز یخ زدگی آب آبشار به قدری زیبا و تماشایی است که عده زیادی را علی رغم سرمای منطقه به روستای بیشه می کشاند.

 

آبشار بیشه خرم آباد

 

جذاب ترین زاویه برای ثبت عکس آبشار بیشه با دوربین هلی شات

 

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید فلاسک دو نفره برای سفر های خود هستید می توانید از فروشگاه آنلاین کوهشید این محصولات را با بهترین قیمت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

بهترین عکس را چه کسی از آبشار بیشه گرفته؟

آبی که در پشت ایستگاه از چشمه هایی در دل کوه می جوشد و بعد از ایستگاه از ارتفاعی 48 متری روانه زمین می شود و عرضی نزدیک به 20 متر دارد آنقدر تماشایی هست که کمتر عکاسی از خیر ثبت آن می گذرد. مخصوصا اگر بدانید 10 متر جلوتر این آب در رودخانه زلال و شفافی جاری می شود و بعد از طی مسیری طولانی از استانی به استان دیگر کوچ می کند.

رودخانه سزار در 20 قدمی آبشار بیشه است و آب خود را از این آبشار تامین می کند. این رودخانه در کش و قوس های فراوان و البته زیبایی خود را از میان کوه های سر به فلک کشیده زاگرس رد می کند و استان لرستان را پشت سر می گذارد تا پس از سیر آب کردن چندین روستا بر سر راه خود به خوزستان برسد.

دنبال کردن این رودخانه، شنا کردن در آن، قطرات ریز و درشت آبی که در فضای آبشار روی هوا می رقصند، طبیعت سرسبز و هزار و یک مورد دیگر از جمله زیبایی های بی شمار آبشار بیشه بشمار می روند که قطعا سفر به آن تجربه جذابی را برای شما رقم خواهند زد.

در قسمت شرقی آبشار بیشه تپه های کلاه کوه و در شمال آن کوه ازگن خود نمایی می کنند. روستای چشمه پریان هم در ارتفاعات آبشار در دوردست ها قابل مشاهده است که نمای جذابی را برای تماشاگران خود رقم زده.

اگر قصد سفر به آبشار بیشه را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که علی رغم وجود امکانات رفاهی مناسب و اقامتگاه های موجود، شب نشینی کنار آبشار و برپایی چادر در میان این منظره و صدای جریان آب صفای دیگری خواهد داشت که باتوجه با مطلوب بودن هوای منطقه و نبود طوفان و بوران از چادرهای مسافرتی فنری (معمولی) نیز می توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =