باغرود نیشابور + زیبایی های اطراف باغرود (خوش آب و هوا)

باغرود نیشابور؛ خوش آب و هوا مثل باغ، زلال مثل رود

همانگونه که از نام این پدیده مشخص است باغرود نیشابور محل تلاقی رود و جنگل و دریاچه و بسیاری زیبایی دیگر است. مکانی تفریحی و رفاهی میان نیشابور مشهد مقدس که می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای استراحت شما در میانه سفر و یا مقصدی بکر و دیدنی برای گردش باشد. اردوگاه باغرود بعد از انقلاب به اردوگاهی آموزشی و نظامی تبدیل و در اختیار دو سازمان آموزش و پرورش و سپاه قرار گرفت و با نام اردوگاه شهید رجایی شناخته شد که امکانات تفریحی و همجواری آن با شهر نیشابور امکان دسترسی عالی و شرایط رفاهی مناسبی را برای گردشگران رقم زده است.

 

باغرود نیشابور

 

جاده باغرود نیشابور

باغرود در 12 کیلومتری شمال شرق نیشابور و در ابتدای جاده نیشابور مشهد قرار دارد. در امتداد این جاده وقتی با میدان باغرود مواجه می شوید اتوبانی شما را به سمت دروازه باغرود هدایت می کند. با گذر از دروازه باغرود و اردوگاه شهید رجایی نیشابور به روستای ییلاقی و سرسبز باغرود می رسید. جاده ای خاکی شما را از کنار روستا به سمت دره باغرود نیشابور می برد.

 

رودخانه باغرود نگینی در بین دریاچه های نیشابور

همانگونه که در بالا گفتیم باغرود نیشابور دارای رودی به زلالی آینه است که هم جواری آن با درختان گردو و گیلاس منطقه عطر و بوی نابی را به هوای باغرود بخشیده است. این رود که در امتداد دره باغرود قرار دارد در فصل تابستان و هنگامی که اکثر مردم از گرمای طاقت فرسای آفتاب فراری اند می تواند مقصدی مناسب برای شنا و آب تنی در دل طبیعت نیشابور باشد.

 

آب و هوای باغرود نیشابور

نیشابور در استان خراسان رضوی خود یکی از سرد ترین شهرهای ایران به شمار می رود. روستای باغرود نیز از این قائده مستثنا نیست. باغرود همانگونه که اشاره شد روستایی ییلاقی است. سردسیر بودن منطقه همه ساله عشایری را مخصوصا در ماه های گرم سال به سمت این روستای بهشتی روانه می کند. از آن گذشته باغرود نیشابور آسمانی صاف و بدود ذره ای دود دارد، نکته ای که هر شهر نشینی در این روزها آرزوی آن را دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به باغرود نیشابور

روستای باغرود در تمام فصول سال حتی زمستان پذیرای گردشگران و مسافرانی از سراسر کشور است، همچین بین المللی بودن اردوگاه باغرود موجب پذیرش گردشگران خارجی از سراسر جهان شده که البته این امر بیشتر در تابستان اتفاق می افتد. باغرود زمستانی بسیار سرد و پر بارش دارد که تحمل سرمای آن شاید کار هر کسی نباشد. پاییز این منطقه نیز به واسطه تراکم گیاهی انبوه باغرود و وجود درختان پر تعداد فصلی دیدنی و هزار رنگ است که تماشای آن خالی از لطف نیست. بهار شاید اوج طراوت طبیعت و درختان باغرود نیشابور باشد که نهایت سرسبزی را در آن شاهد خواهیم بود. اما بی شک بهترین زمان برای سفر به باغرود نیشابور تابستان است. زیرا هم فرصت این را دارید که در رودخانه باغرود تنی به آب بزنید و هم از سرمای شدید این منطقه سردسیر در امان خواهید بود.

 

زیبایی های باغرود نیشابور

شاید زیباترین جلوه باغرود درختان بی شمار آن باشند. درختانی از قبیل گیلاس، گردو، سیب و چنار و… که هم سرسبزی و هم عطر بوی دل انگیزی را در سراسر دره و مسیر آن رقم زده اند. رودخانه ای که از دره روستای باغرود نیشابور می گذرد نیز دیگر زیبایی کم نظیر و البته شاید در کنار طبیعت منطقه علت نامگذاری آن باشد. اردوگاه شهید رجایی که در روستای باغرود قرار دارد از جمله مجهزترین تفریحگاه های شمال شرق ایران است که از امکانات ویژه ای نظیر استخر شنا، باند هلی کوپتر، باند پاراگلایدر سواری، دریاچه قایقرانی، زمین چمن، درمانگاه، کتابخانه، سالن سینما، رصدخانه و بسیاری موقعیت دیگر برخوردار می باشد. علاوه بر آن آتن دهی تلفن اردوگاه باغرود نیشابور و سیستم آب و برق رسانی آن بسیار مدرن و مجهز بوده که تجربه اقامتی امن در این اردوگاه را برای شما رقم خواهد زد.

 

اردوگاه باغرود نیشابور

 

زیبایی های اطراف باغرود نیشابور

در مسیر رسیدن به باغرود نیشابور از روستاهای دیدنی و جذابی عبور خواهید کرد که هرکدام به نحوی از جاذبه های طبیعت سود برده اند. روستای برف ریز و هفت چنار شاید معروف ترین آن ها باشند. روستای زیبای برف ریز که در نزدیکی نیشابور و در مسیر روستای باغرود در شمال شرق این شهر قرار دارد به دیده بان شهر نیشابور شهرت دارد و همانطور که از نامش پیداست بیشترین سهم را از بارش های این شهر می برد. علاوه بر آن برف ریز چشمه های طبیعی و چشم انداز های زیبایی نیز دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. روستای هفت چنار هم از دیگر زیبایی های مسیر باغرود است. باغرود علاوه بر رودخانه ای که در آن جاری است چشمه ای در دل سنگ دارد که آبی زلال با جوشیدن از آن در دره جاری شده و آبشار زیبایی را خلق کرده است. در امتداد رودخانه جایی که کوهنوردانِ محلی مسیر مشخص و نسبتا همواری را تعبیه کرده اند آبشار دیگری نیز قرار دارد که بر زیبایی های باغرود نیشابور می افزاید.

 

رودخانه باغرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =