هر آنچه که باید در مورد هفت برم بدانید (گردشگری)

اگر اهل سفر و گردشگری هستید حتما به استان زیبای‌فارس سفر کرده‌اید ، ولی آیا تا به حال نام دریاچه‌ی هفت برم شیراز را شنیده‌اید ؟

اگر تا به حال از دریاچه هفت برم دیدن نکرده‌اید ، با ما همراه باشید تا به دل هفت دریاچه سفر کنیم.

برم در زبان فارسی به معنی تالاب یا آبگیر کوچک می‌باشد ،هفت برم یعنی هفت تالاب و یا هفت آبگیر.

دلیل اصلی نام‌گذاری این منطقه ، این هفت آبگیر زیبا بوده که مساحتی در حدود 20 کیلومتر از این منطقه را در بر گرفته است ولی متاسفانه امروزه به دلیل ساخت و سازهای غیر اصولی و فرسایش خاک و سطح آب تعدادی از این برکه‌ها کاهش یافته‌است و 4 برکه به صورت فصلی با بارش باران پر آب می‌شود و فقط 3 برکه به طور دائم پر آب می‌باشد.

 

توجه : اگر برای سفر و طبیعت‌گردی خود به دنبال  چادر مسافرتی هستید میتوانید این محصولات را از کوهشید با قیمت مناسب و همچنین ارسال رایگان تهیه فرمایید .

 

هفت برم کجاست ؟

 

هفت برم شیراز

 

از استان فارس و شهر زیبا و تاریخی شیراز فقط کافی است 55 کیلو‌متر به سمت غرب بروید تا به منطقه سر‌سبز و دارای پوشش گیاهی بسیار زیاد هفت برم برسید و اگر بخواهید از شهر شیراز به شهر کازرون بروید فقط پس از طی مسیری حدود 25 کیلومتر از کازرون به دریاچه هفت برم برسید .

و اینکه هفت برم درشمال شرقی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان واقع شده است .

 

آب و هوای هفت برم

منطقه هفت برم به دلیل آب و هوای نسبتا خنک و مطبوعی که دارد یکی از پر طرف دارترین جاذبه‌های گردشگری شیراز و کازرون در فصول اولیه سال یعنی بهار و تابستان و کمی‌هم پاییز می‌باشد و در فصل سرما و بازم هم کمی پاییز و زمستان توصیه نمی‌شود.

 

جاذبه‌های گردشگری هفت برم

 

دریاچه هفت برم ، دریاچه 7 برم

 

• گردشگاه میان کتل شیراز

• پارک جنگلی امام زاده حسین کازرون

• دریاچه ارژن

• دریاچه پریشان

• دشت برم کازرون

• منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان

• شهر باستانی بیشاپور

• بازار تاریخی کازرون

 

اقامتگاه هفت برم

در 20کیلومتری خان زنیان یک اقامتگاه گردشگری وجود دارد، این اقامتگاه  دارای 3 سوئیت با سرویس و حمام اختصاصی -1سوئیت با آشپزخانه اختصاصی و سرویس و همینطور 11 کلبه بدون حمام و سرویس بهداشتی مشترک وجود دارد .

این کلبه‌ها یک آشپزخانه مرکزی دارند که امکان پخت و پز غذا وجود دارد.

ظرفیت کلبه ها بین 4تا6 نفر می‌باشد.

 

ماهیگیری در دریاچه هفت برم

یکی از تفریحات دریاچه هفت برم ماهیگیری می‌باشد و نوع ماهی کپور و ماهی سوف از جمله ماهی هایی هستند که در هفت برم به وفور یافت می‌شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =