پیست اسکی سپیدان | منطقه ای جذاب و تفریحی

پیست اسکی پولاد کف یا همان پیست اسکی سپیدان دومین پیست اسکی بین المللی ایران است که، معمولا اکثر مسافران شیراز را در فصل‌های پاییز و زمستان به سمت خود می‌کشاند.

شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. این شهر با تمام ویژگی‌های شهری و تاریخی‌اش به تنهایی می‌تواند یکی از ارزشمند‌ترین مناطق گردشگری ایران محسوب شود. شیراز یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد.

سفر به شیراز، یکی از لذت بخش ترین گردش‌های داخلی است و زیبایی جاذبه‌های این شهر دل هر گردشگری را می‌برد. جاهای دیدنی اطراف این شهر نیز بسیار تماشایی هستند و سفر به شیراز بدون ماجراجویی در این جاذبه ها مفهومی ندارد.

هرساله، برف زمستانی جامه‌ای سپید به منطقه سپیدان می‌پوشاند. پیست اسکی پولاد کف، یکی از همان جاذبه‌های ورزشی _ تفریحی بی‌نظیری است که شیراز را به عنوان مقصد گردشگری _ تفریحی محبوب کرده است.

 

پولاد کف

 

این منطقه از استان فارس در تمام پاییز و زمستان تحت بارش برف قرار دارد و به همین دلیل است که این پیست را به عنوان یکی از فعال‌ترین پیست‌های اسکی در ایران معرفی می‌کنند. که طولانی‌ترین فرصت برای اسکی روی برف و یخ را در اختیار علاقه‌مندان به این ورزش قرار می‌دهد.

 

پیست اسکی سپیدان در کجا قرار گرفته است؟

 

پیست اسکی پولاد کف

پیست اسکی سپیدان، دومین پیست اسکی بین‌المللی ایران است که در استان فارس، شهرستان سپیدان، 15 کیلومتری شهر اردکان فارس قرار گرفته است. پیست پولاد کف، در 85 کیلومتری شمال غربی شهر شیراز می‌باشد و اگر مسیر جاده سپیدان به آبشار مارگون را پیش بگیرید، در کیلومتر 15 این جاده، پیست اسکی پولاد کف را خواهید دید.

این مجموعه‌ی تفریحی _ ورزشی در دامنه رشته کوه‌های زاگرس با وسعت 500 هکتاری و طول 3/5 کیلومتری خود، در ارتفاع 2850 متری از سطح دریا قرار گرفته و قله مرتفع آن دارای ارتفاعی بالغ بر 3250 متر است.

 

امکانات پیست اسکی پولاد کف سپیدان

پیست اسکی پولاد کف با ورزش‌هایی نظیر اسب سواری، کارتینگ، دوچرخه سواری، اسکی روی چمن، زیپ لاین، اسنومبیل، مینی بوب، شهربازی، مسیر های آفرود، والیبال ساحلی و… میزبان گردشگران می‌باشد.

همچنین پیست پولاد کف سپیدان دارای هتل سه طبقه با 4500 متر مربع زیر بنا، 4 واحد غذاخوری و توقف گاه به گنجایش 3500 خودرو، تله‌کابین به طول 2100 متر و گنجایش جابجایی هر ساعت 600 نفر، 2 دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول 1600 متر و 8 دستگاه موتور برفی است. در این پیست همه روزه آموزش اسکی ویژه همه سنین با حضور مربیان مجرب برگذار می‌شود.

 

بهترین زمان برای رفتن به پیست اسکی پولاد کف‌سپیدان

 

پیست سپیدان

پیست اسکی پولاد کف یک پیست اسکی چهار فصل می‌باشد. اما طبیعتا دو فصل سرد سال یعنی پاییز و زمستان بهترین زمان برای سر زدن به پیست اسکی، تفریح و ورزش در این مجموعه هستند.

گذشته از این، نیمه دوم پاییز تا نیمه اول بهار به عنوان بهترین زمان برای تفریح در پیست اسکی پولاد کف می‌باشند. این پیست در تمام طول سال فعال است و شما می‌توانید حتی در طول تابستان هم برای اسکی روی چمن به این مجموعه مراجعه کنید.

 

 توجه : برای رفتن به پیست اسکی سپیدان به لوازمی از جمله عینک کوهنوردی نیاز خواهید داشت . شما می توانید انواع عینک‌های کوهنوردی از جمله عینک جولبو را از فروشگاه اینترنتی کوهشید به همراه ارسال رایگان تهیه نمایید . 

 

تاریخچه‌ی پیست اسکی پولاد کف‌سپیدان

پیست پولاد کف که با نام پیست سپیدان نیز معروف است، در سال 1381 با حمایت مالی گروه صنعتی پولاد کف افتتاح گردید و پس از آن مورد بهره‌برداری عموم قرار گرفت.

 

آدرس : فارس _سپیدان _15 کیلومتری اردکان _جاده اردکان به آبشار مارگون

تلفن : 36353244،36258025_071

1 دیدگاه برای “پیست اسکی سپیدان | منطقه ای جذاب و تفریحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 3 =