فیلبند کجاست | روستای فیلبند (توضیحات کامل)

فیلبند

حتما تا کنون در رویای خود توی ابرها قدم برداشته اید یا خودتان را در یک بوم نقاشی تصور کرده اید هنگامی که از سر خوشی در هوایی مطبوع میدوید و از همسایگی با ستاره ها لذت میبرید. اما باید گفت که این لحظات میتوانند از عالم رویا خارج شده و در زندگی واقعی تجربه شوند، آن هم نه در یک سرزمین دوردست، بلکه در همین ایران خودمان، بام مازندران، فیلبند، روستایی زیبایی و تفریحی در دل آسمان.

 

فیلبند

 

فیلبند کجاست؟

این روستا از توابع دهستان خوشرود است و از لحاظ جغرافیایی در شهرستان بابل واقع است اما به دلیل خاکی و ناهموار بودن جاده بابل، دسترسی به فیلبند از جاده هراز _ سنگچال آمل آسانتر بوده و اغلب گردشگران این مسیر را برای عزیمت به فیلبند انتخاب میکنند.

 

روستای فیلبند

روستای فیلبند در بلندترین نقطه استان مازندران قرار دارد و از این جهت به آن بام مازندران میگویند. نام این روستا از دو واژه (فِل) به معنی خستگی و (بَن) یا به عبارتی (بند) تشکیل شده که هم میتواند آن را نشان از دشوار بودن مسیر روستا و هم زیبایی و حال و هوای بی مثالش که انسان را از شر خستگی ها و مشغله زندگی رها میسازد، دانست.

 

روستای فیلبند

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید کلاه کمپینگ و کوهنوردی برای سفر های چند روزه خود هستید میتوانید با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه آنلاین کوهشید این محصولات را به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

آب و هوای فیلبند چگونه است و بهترین زمان برای سفر به آن چه فصلی است؟

فیلبند منطقه ای ییلاقی است که به واسطه سرمای شدید و بارش های فراوان برف در زمستان معمولا خالی از سکنه میباشد. در دیگر فصول اما شرایط برای سفر به این روستا محیا تر است، بهار این منطقه سبز و پر بارش و پاییزهای فیلبند همچون یک بوم نقاشی پر از درختان سرخ در دل آسمان است.

تابستان اما میتواند بهترین زمان ممکن برای سفر به فیلبند باشد، آب و هوای مطبوع و خنک که نیمه شب ها حتی شما را وادار به استفاده از چند لایه پتو یا کز کردن کنار بخاری میکند.

 

فیلبند چه زیبایی هایی دارد؟

در ابتدا از تجربه کردن لحظات رویایی گفتیم، اما پاسخ به اینکه این امر چقدر میتواند به واقعیت نزدیک باشد مثل آب خوردن است. کافی است طلوع خورشید را از پشت ارتفاعات البرز ببینید، یا اینکه نظاره گر قایم شدن خورشید پشت کوه ها درغروب های فیلبند باشید. اما حتی اگر موفق به رؤیت این دو نشدید اصلا نگران نباشید چون شما فیلبند را برای سفر انتخاب کرده اید، جایی که زیبایی در آن انتها ندارد.

در فیلبند شما بالاتر از ابرها ایستاده اید! توده های مه آنچنان در هم غلطیده اند که شما به راحتی میتوانید دریایی از ابر و مه را در پاک ترین هوا برای نفس کشیدن جلوی چشمتان ببینید.

حس قدم زدن روی ابرها که شاید پیش از آن تنها در خواب موفق به دیدارش شده بودید! اما حتی با از دست دادن روز هم نگران گم شدن زیبایی نباشد، چون شب ها در فیلبند آسمانی فرش شده با ستاره ها را خواهید دید که زیبایی را بیش از پیش برایتان معنا میکند.

 

فیلبند مازندازن

 

پیشنهاد خرید : برای خرید کیسه خواب شما میتوانید این محصولات را با کیفیت بالا و اورجینال از فروشگاه آنلاین کوهشید به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

جاذبه های گردشگری فیلبند

اما سوال اینجاست که آیا زیبایی های فیلبند در همین چند مقوله خلاصه میشود؟ در پاسخ به این جواب باید با قاطعیت گفت که هرگز. علاوه بر مناظری که ذکر شد، چندین موقعیت تکرار نشدنی دیگر در فیلبند در انتظار شما خواهند بود که شرح هرکدام از آنها به تنهایی نیازمند چندین صفحه توضیح و توصیف است، اما در ذیل بطور خلاصه به ذکر کوتاهی از آنها خواهیم پرداخت:

جنگل چلاو

این جنگل با پوشش گیاهی درختان سرخدار، ممرز، راش، بلوط و انجیلو از زیباترین و شگفت انگیز ترین جنگل های شمال ایران است. جنگل چلاو از باستانی ترین جنگل های زنده روی کره زمین است که جزو مناطق هیرکانی به حساب می آید.

قلعه اندوار

در نزدیکی فیلبند روستایی تاریخی به نام اندوار واقع است که آب و هوایی به مراتب معتدل تر از فیلبند دارد. برای رسیدن به این روستا باید از جاده ای جنگلی و البته خطرناک عبور کرد که عموما مکانی پر طرفدار برای عکاسی گردشگران این منطقه به حساب می آید.

چشمه لار

از دیگر زیبایی های فیلبند میتوان به چشمه های متعدد این روستا اشاره کرد که شاید زیباترین آن چشمه لار است. چشمه ای با آب معدنی و سالم که نیاز شرب اهالی روستا را به سالم ترین شکل ممکن برطرف میکند.

 

چشمه معدنی لار

 

امامزاده قاسم، جنگل سنچگال از دیگر جاذبه های دیدنی فیلبند هستند.

 

کوهنوردی در فیلبند

فیلبند با طبیعت بینظیر، آب و هوای فوق العاده و همچنین ارتفاعی نزدیک به 2300 متر از سطح دریا به مقصدی جذاب برای کوهنوردان تبدیل شده، مخصوصا با پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات مدرن کوهنوردی که لذت پیمایش کوه را برای علاقه مندان به این رشته چند برابر میکند.

 

برای سفر به فیلبند به چه چیزهایی نیاز خواهیم داشت؟

با توجه به ییلاقی بودن منطقه توصیه میشود حتی در فصل تابستان برای سفر به این روستا لباس گرم مناسب به علاوه بارانی یا پالتو همراه داشته باشید. همچنین به واسطه کوهستانی بودن مسیر توصیه میشود حتما از کفش کوهنوردی مناسبی استفاده کنید.

به دلیل خارج از دسترس بودن اپراتورها در این منطقه تماسهای مهم خود را قبل خروج از جاده اصلی برقرار کنید، همچنین اگر قصد برپایی کمپ در فیلبند را دارید حتما از چادرهایی استفاده کنید که استحکام و ایمنی لازم را برای جلوگیری از وزش باد و بارش احتمالی را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =