معرفی انواع چادر مسافرتی + راهنمای خرید به صورت جامع

با شروع فصل گرما، اشتیاق مردم به سفر کردن و سپری کردن چند روز در دل طبیعت، بیشتر شده است. علاوه بر این، با گران‌تر شدن بهای اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، مردم نسبت به قبل تمایل بیشتری برای استفاده از چادرهای مسافرتی دارند.

آیا می‌دانستید تولید چادر مسافرتی فقط به همان مدل کلاسیکی که اکثراً در کنار پارک‌ها و فضاهای سبز می‌بینیم، محدود نمی‌شود؟ برای انتخاب چادر مسافرتی مناسب، در مرحله اول باید به این نکته توجه کنید که برای هر مکانی مثل کویر،جنگل،ساحل،دریا و شرایط آب و هوایی مختلف، باید چادر مناسبی انتخاب کنید که ظرفیت چادر و بودجه نهایی شما هم قطعاً در انتخاب آن مؤثر است.

برای ساخت اکثر چادرها از برزنت یا پارچه شمعی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ضد آب شوند. اما تفاوت قیمت و نحوه نصب آن‌ها به نوع بدنه چادر، شرکت سازنده و ظرفیت آن بستگی دارد. در ادامه به معرفی 5 چادر مسافرتی و کوهنوردی محبوب و پرطرفدار می‌پردازیم:

چادر مسافرتی فنری 

چادر مسافرتی فنری، همان چادری است که بیشتر ما، آن را در تعطیلات و به‌خصوص روز طبیعت، در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در پارک‌ها می‌بینیم و علت محبوبیت آن هم وزن کم و قابلیت حمل‌ونقل آسان است؛ اما همین وزن کم باعث شده که این چادر، استحکام بالایی نداشته باشد و بیشتر برای کمپینگ و سفرهایی که در آن شرایط آب و هوایی معتدل است، مناسب باشند.

 

چادر مسافرتی فنری

نحوه نصب چادر فنری

نصب چادر فنری خیلی آسان است، کافی‌است بعد از اینکه محل مناسب را پیدا کردید و از هموار بودن آن مطمئن شوید، چادر را بازکنید تا وجوه آن مثلثی شکل شود و بعد لایه‌های فرورفته در گوشه‌ها را خارج کنید تا چادر به شکل هرم درآید.

برای استحکام بیشتر هم می‌توانید چهار گوشه‌  آن را به کمک میخ و طناب، به زمین وصل کنید؛ اما حواستان باشد، اگر چادرهای فنری به‌درستی نصب نشوند، ممکن است بدنه آن‌ها صدمه ببیند.

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید کوله پشتی کوهنوردی و کمپینگ هستید میتوانید از فروشگاه آنلاین کوهشید با بهترین قیمت به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

چادر عصایی 

دومین چادر مسافرتی پرطرفدار، چادر عصایی است و جالب است بدانید علت نام‌گذاری آن به خاطر تشابه اسکلت آن با عصای افراد نابینا است. چادر عصایی به خاطر حجم کم و مقاومت بالایی که دارد به‌راحتی در کوله‌پشتی و ساک قرار می‌گیرد و انتخاب اکثر کوهنوردان و کمپرهای حرفه‌ای به شمار می‌رود.

 

چادر مسافرتی عصایی

نحوه نصب چادر عصایی

نحوه نصب این چادر، کمی از چادر فنری سخت‌تر است و در قدم اول باید میله‌ها را جدا کرده و به شکل نر و مادگی به هم وصل کنید تا طول میله‌ها بلندتر شود و بعد بدنه چادر را به پایه‌ها وصل کنید.

همین پایه‌ها، باعث شده که استحکام و تنوع چادر عصایی از چادر فنری بیشتر شود. اگر مدل پایه‌های چادر عصایی به شکلی باشد که به‌صورت ضربدری قرار بگیرند، مقاومت آن بیشتر می‌شود.

چادر اتوماتیک، چادری با سقف بلندتر

چادر اتوماتیک درواقع ترکیبی از چادر فنری و عصایی است، اما برخلاف پیش‌فرض عموم، برای نصب آن دکمه‌ای الکتریکی وجود ندارد تا با فشردن آن چادر برپا شود. پایه‌های چادر اتوماتیک در مقایسه با چادر عصایی، ضخامت بیشتری دارند و به شکل تلسکوپی باز و بسته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این مدل، سقف بلندتر آن است که باعث محبوبیت آن بین طبیعت گردها شده است، علت این موضوع، پایه‌های سنگین آن است که حمل‌ونقل آن را نسبت به مدل‌های قبلی کمی سخت‌تر می‌کند.

 

چادر مسافرتی اتوماتیک

 

نحوه نصب چادر اتوماتیک

برای نصب این مدل، کافی‌است چادر را از بسته‌بندی خارج کنید و بعد از باز کردن پایه‌ها، آن‌ها را به سمت قسمت مرکزی بکشید تا چادر برپا شود. پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از نصب انواع مختلف چادر، به‌خوبی در اینترنت جست‌وجو کنید و فیلم‌های آموزشی را ببینید تا بتوانید مدت‌زمان بیشتری از چادر استفاده کنید و آسیب کمتری به آن وارد شود. هرچند که به‌راحتی  و بعد از چند بار تمرین کردن، می‌توانید با خیال راحت این چادر را بر پا کنید.

چادر تونلی، چادری برای سفر با خانواده!

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تمایل افراد مختلف به کمپینگ، شرکت‌های سازنده چادرهای مسافرتی و کوهنوردی نیز تنوع محصولات خودشان را بیشتر کرده‌اند. چادر تونلی، یکی از انواع تقریباً مدرن چادرهای مسافرتی است که برای سفرهای خانوادگی و جمعیت زیاد، انتخاب مناسب‌تری است.

در این چادر، میله‌ها به‌صورت موازی کنار هم قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که چادر بعد از برپا شدن، شبیه به تونل شود و ساختاری نیم‌دایره‌ای به خود بگیرد. البته این مدل اتاق‌های مجزا ندارد؛ ولی به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، در اردوگاه‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

 

 

چادر مسافرتی تونلی

نحوه نصب چادر تونلی

در ابتدا باید بگوییم که این چادر را نمی‌توانید یک‌نفره نصب کنید و حتماً قبل از سفر، فیلم‌های آموزشی نصب آن را با دقت ببینید. همچنین اکثر شرکت‌ها در کنار محصول خریداری‌شده، کاتالوگ نحوه نصب را نیز قرار می‌دهند.

 

چادر کله‌گاوی یا پکینیو 

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا اسم این مدل، کله‌گاوی است؟ در پاسخ باید بگوییم که این نام، ترجمه‌شده اسم شرکت تولیدکننده چینی آن یعنی پکینیو (Pekynew) است که از سال 2005 به‌صورت حرفه‌ای، در حوزه تولید چادرهای کوهنوردی و تجهیزات کمپینگ فعالیت می‌کند.

اکثر میله‌های چادر کله‌گاوی از جنس آلومینیوم است که باعث می‌شود باوجود وزن کم، مقاومت بالایی داشته باشد. تنوع چادرهای این شرکت زیاد است ولی تعداد کمی از آن‌ها در بازار ایران پیدا می‌شود.

 

چادر کله گاوی

نحوه نصب چادر کله‌گاوی

ازآنجایی‌که محصولات این شرکت تنوع زیادی دارد، برای نحوه نصب هر مدل، باید به فیلم‌های آموزش نصب آن مراجعه کنید و یادتان باشد که قبل از سفر، چند بار نکات آموزشی را  تکرار کنید تا بتوانید با خیال راحت، این چادر را در طبیعت برپا کنید.

 

پیشنهاد خرید : برای خرید و قیمت زیرانداز چادر میتوانید کلیک کنید و با قیمت مناسب و تخفیفات محدود از کوهشید تهییه نمایید .

 

قیمت چادر مسافرتی و کوهنوردی 

یک‌ضرب المثل رایج بین ما ایرانی‌ها وجود دارد که می‌گوید «هرچه قدر پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری.» این موضوع هنگام خرید همه محصولات صدق می‌کند و چادرهای مسافرتی و کوهنوردی نیز از این قضیه مستثنا نیستند؛ اما اگر قبل از خرید به چند فصله بودن چادر، جنس، ظرفیت، نحوه نصب، بودجه‌ای که در نظر گرفتید و انتظاراتتان از محصول موردنظر توجه کنید، قطعاً تجربه و رضایت خوبی از خریدتان خواهید داشت.

در این مقاله، 5 مدل پرطرفدار چادرها مسافرتی و کوهنوردی را معرفی کردیم. از چادرهایی با نصب سریع و راحت تا چادرهایی که نمی‌توان یک‌نفره برپا کرد. در انتها هم می‌توانید با مراجعه به سایت کوهشید، انواع چادرهای مسافرتی و کوه نوری را با یکدیگر مقایسه کنید و به‌راحتی از قیمت چادر موردنظرتان، ظرفیت، جنس و ابعاد آن مطلع شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =