دریاچه لفور

اگر برای مسافرت‌های خانوادگی یا دوستانه به دنبال یک مکان دنج و بکر در طبیعت هستید و میخواهید لذت کمپینگ در هوای خنک و فضایی آرامش بخش را تجربه کنید، دریاچه لفور یکی از بهترین گذینه‌هایی است که پیش روی شماست.

دریاچه لفور سوادکوه

دریاچه لفور از سمت شمال به جنگل‌های بخش شیرگاه، و از سمت جنوب به رشته‌کوه‌های البرز منتهی می‌شود.
دهستان لفور، یکی از دهستان‌های منطقه سوادکوه در ایران است که از ۲۹ آبادی و روستا تشکیل شده است که از نظر زیبایی به بهشت ابران معروف است .
لفور در استان مازندران واقع شده و دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و مناظر خیره کننده‌ای است که حتی برای یک بار هم که شده باید آن را تجربه کنید.
در دهستان لفور، شما می‌توانید به مناطق کوهستانی سر بزنید و چالش‌های هیجان انگیزی را تجربه کنید و حتی می‌توانید قایق سواری کنید و به جزیره‌ای که در وسط دریاچه قرار دارد بروید به یاد داشته‌باشید که وسایل ضروری را به همراه داشته باشید.
با به همراه داشتن وسایل کوهنوردی و کمپینگ مورد نیاز می‌توانید حتی در کنار دریاچه نیز مستقر شوید و یک خوابِ عالی و آرام را در دل طبیعت تجربه کنید .
( برای تهیه وسایل کوهنوردی و کمپینگ اورجینال به سایت فروشگاه کوهشید سر بزنید)
 منطقه لفور دارای طبیعتی سرسبز و آبشارهای زیبا است که می‌تواند شما را مجذوب خود کند .
اگر با خانواده یا جمع هستید میتوانید به بازی‌های گروهی مختلف سرگرم بشوید و اگر تنها هستید میتوانید به یک موسیقی آرام گوش بدهید، کتاب بخوانید و از صدای پرندگان لذت ببرید.
همچنین، وجود روستاهای محلی در اطراف دریاچه لفور فرصتی است که به آنجا بروید و با فرهنگ، نوع زندگی، غذاهای محلی، گویش‌های مختلف و …. آشنا شوید .
اگر به هر دلیلی شرایط شب‌مانی در اطراف دریاچه لفور را ندارید و نمی‌خواهید کمپینگ داشته‌باشید، می‌توانید برای هر چند شب که می‌خواهید، کلبه اجاره کنید و در انجا مستقر شوید یا برای گردش، وسایلتان را کلبه بگذارید و با خیال راحت به سراق طبیعتگردی‌تان بروید.
جادبه‌های اطراف لفور
● پارک جنگی اذر رود : آب و هوای کم نظیر و خنک و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و نیز مسیرهای پیاده روی و تفریحی از ویژگی‌های این پارک است.
● آبشار اسکلیم : این آبشار فراز و نشیب‌های زیادی دارد و به صورت پلکانی است آبی که از ارتفاعات بالا به پایین سقوط می‌کند، چشمه‌های کوچکی را به وجود می آورد و تصویری زیبا و دیدنی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند .
● آبشار گزو : ارتفاع این ابشار تقریبا ۴۸ متر است و دسترسی به آن بسیار دشوار است اما زیبایی این آبشار باعث جذب گردشگران زیادی شده است .
● پلنگ دره : جنگل و آبشار پلنگ دره در سواد کوه قرار دارد و زیستگاه جانوران بسیار زیادی است .
● آبشار ترز : دارای فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش است و برای مدیتیشن و یوگا یکی از بهترین مکان‌های پیشنهادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =