سد امند | سدی متفاومت و دیدنی

سد امند؛ متفاوت ترین سدی که تا به حال دیده اید!

سد امند در نزدیکی تبریز یکی از یکصد سدی است که در حوضه آبگیر دریاچه ارومیه قرار دارد و هدف احداث آن در ابتدا مانند دیگر سد های کشور جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل آبیاری کشاورزی، تولید برق و… در سال 1368 کلنگ زنی و در سال 1372 به بهره برداری رسید. اما سد امند تبریز نکات متفاوت و البته جذابی نسبت به سایر سد های ایران دارد که آن را به مکانی فوق العاده برای تفریح و گردشگری تبدیل کرده است.

امکانات رفاهی و گردشگری که در سد امند تبریز وجود دارد و البته هنوز هم در حال توسعه می باشد، نوید بخش یک منطقه گردشگری مدرن و توریستی در شمال تبریز است. فرقی نمی کند برای طبیعت گردی یا تفریحات آبی و یا حتی انجام سایر ورزش های مهیج به سد امند سفر کرده اید، شک نکنید که تمام نیازهای روح شما در آنجا برطرف خواهد شد.

 

سد امند کجاست؟

 

 سد امند

 

این سد خاکی بر روی رود شیخ چای یا به زبان محلی سینیخ چای احداث شده که هدف اصلی آن انحراف و ذخیره سازی آب این رودخانه پر آب است. سد امند در روستایی به همین نام از توابع صوفیان در نزدیکی تبریز است. از شمال غربی تبریز جاده ای شما را به سمت صوفیان هدایت می کند که پس از طی کردن 15 کیلومتر از این جاده به روستای دیدنی امند خواهید رسید.

روستای امند که تا پیش از احداث سد کمتر کسی اسمش را شنیده بود اکنون به یکی از مقاصد جذاب برای طبیعت گردان و دوست داران ورزش های آبی تبدیل شده که سالانه جمعیت زیادی را به سمت خود می کشاند. آب و هوای امند مثل تبریز سرد است و تراکم گیاهی در آن متوسط می باشد اما به محض احداث سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جاده این روستا 6 هزار اصله نهال اقاقیا کاشته شد تا هم به زیبایی مسیر بیافزاید و هم از جدیت سرمایه گذار آن برای ساخت پروژه تفرجگاه و تفریحگاه سد امند خبر دهد.

 

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال کوله پشتی اورجینال و با کیفیت هستید میتوانید از وب سایت کوهشید به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

تفریحگاه سد امند؛ جایی که نباید از دست داد

 

سد امند تبریز

 

اگر در تبریز زندگی می کنید یا قصد سفر به این شهر را دارید و از وجود تفرجگاه سد امند بی خبرید با خواندن این مقاله مطمئنا ترغیب خواهید شد که این تفریحگاه مدرن و مرفه را از نزدیک ببینید و لذت سفر به دنیای بازی های آبی را تجربه کنید. با این توضیح که فاصله تبریز تا سد امند فقط 15 کیلومتر است.

کاشتن درخت تنها اقدام مسئولان سد امند برای جذب گردشگر نبوده و نیست. پس از رشد درختان و سایه دادن به زمین امکاناتی نظیر زمین فوتبال، باشگاه اسب سواریو شیلات های پرورش ماهی دیگر اقدامات اتخاذ شده برای سد امند بود و البته مهمترین و شاید جذاب ترین جای ماجرا فراهم آوردن امکانات برای انجام ورزش های آبی از جمله قایق سواری، شاتل سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و… بود که جمعیت زیادی را از مبتدی گرفته تا حرفه ای به تفریحگاه سد امند تبریز می کشاند.

 

 

پیشنهاد خرید : اگر به دنبال خرید چادر مسافرتی با کیفیت و قیمت مناسب هستید میتوانید این محصولات را از فروشگاه آنلاین کوهشید به همراه ارسال رایگان تهییه نمایید .

 

امکانات رفاهی و تفریحی سد امند

روستای امند خود دارای طبیعتی بکر است اما سد امند یک تجربه متفاوت طبیعت گردی برای شما خواهد بود زیرا که امکانات لوکس آن همه دست ساز بوده و طرح و نقشه آن کاملا مدرن است.

اول از همه چیز به محض ورود به سد امند صدای پرندگانی که به درنای روسی معروف اند از شما دلبری می کند. مدارس تخصصی و زمین بازی گلف احتمالا دومین چیزی است که در تفرجگاه سد امند چشم شما را به خود جلب می کند.

باشگاه سوارکاری و زمین های فوتبال و والیبال و تنیس که در ساحل دریاچه سد امند برای لذت بردن شما از گردش تعبیه شده، هتل پنج ستاره لوکس، اقامتگاه سنتی و بوم گردی عشایر، کلبه های چوبی سنتی و لوکس، آلاچیق های خانوادگی، ویلاهای لاکچری، رستوران های مدرن و غذاخوری های سنتی و البته مسیر مجزا برای دوچرخه سواری و پیاده روی در ساحل دریاچه در آب و هوای مطبوع امند و رودخانه های مصنوعی برای شنا.

بعد از همه این ها تازه به جذاب ترین قسمت ماجرا می رسیم. با نگاهی به دریاچه چشمتان به قایق های تند رو و لوکسی خواهد خورد که تجربه سفری مهیج در دل دریاچه را برای شما رقم خواهد زد.

اصلا تعجب نکیند اگر اسکیت سواری را در حال پیمودن آب دریاچه دیدید یا بنانا سواری و شاتل سواری و جت اسکی و هر نوع ورزش آبی که فکرش را می کنید. همه این ها در ایران خودمان، در آذربایجان شرقی و روستای امند قابل رویت اند. روستایی که حالا نامش بر سر زبان ها افتاده و از جاذبه های دیدنی شبستر در نزدیکی تبریز محسوب می شود.

 

آب و هوای امند و بهترین زمان سفر به این روستای پست مدرن

 

سد امند تبریز عکسها

 

تبریز به عنوان یکی از سردترین شهرهای ایران در زمستان پوشیده از برف است. روستای امند نیز در جوار تبریز همین سهم را از زمستان دارد. اما در بهار و تابستان هوای امند بسیار مطبوع و خنک است. بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی سد امند هم قطعا تابستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =