تشخیص چادر کله‌گاوی اورجینال| 10 روش ساده شناخت چادر کله‌گاوی اصلی

                           

راه‌های تشخیص اورجینال یا فیک بودن چادرهای پکینیو یا کله‌گاوی

در این مطلب به طور کوتاه و صریح راه‌های تشخیص چادر کله‌گاوی را به شما خواهیم گفت.

اگر به کوهنوردی، طبیعت‌گردی و شب مانی در طبیعت علاقه‌مند باشید حتما به اهمیت چادر کوهنوردی پی برده‌اید. و در میان برند‌ها و مدل‌های مختلف چادر حتما نام چادر کله‌گاوی به گو‌شتان خورده است. به دلیل کیفیت مناسب این برند، در شرایطی که خرید چادر با برندهای معتبر اروپایی برای خیلی‌ها میسر نیست، چادر کله‌گاوی که قیمت متعادل و نسبتا مناسب‌تری دارد، گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

از این رو بخاطر تقاضای بالای این محصول، چادر کپی و فیک کله‌گاوی بسیار در بازار زیاد شده است. به طوری که بزرگترین دغدغه هر خریداری این است که آیا چادری که به عنوان اورجینال کله‌گاوی خریداری می‌کند، واقعا چادر اورجینال و اصلی پکینیو است یا فیک!؟

در این نوشته با ذکر چند روش ساده به شما خواهم گفت تا چطور از اصالت چادر پکینیوی خریداری شده مطمئن شوید.?

10 روش تشخیص چادر کله‌گاوی اصلی از فیک و کپی آن

1-تشخیص از روی رنگ چادر

چادر‌های کله گاوی اورجینال سری c، فقط در دو رنگ آبی و نارنجی تولید می‌شوند. توجه داشته باشید یکی از راه‌های تشخیص چادر اصلی از فیک دقیقا توجه به همین رنگ است. زیرا که در چادر‌های اصلی رنگ آبی آن بسیار خوشرنگ و زلال است در حالی که در مدل‌های فیک آبی رو به مردگی می‌زند، رنگ نارنجی نیز به همین صورت در چادر اصلی پکینیو نارنجی روشن و چشم نوازی دارد و در مدل‌های کپی این برند، رنگ نارنجی بی حال است.

مساله بعدی رنگ‌های سبز روشن و تیره هست که با دیدن این رنگ‌ها حتی در مغازه‌ای که فروشنده این چادر است باید فلنگ را بست. زیرا که به هیچ عنوان از سال 2020 به بعد رنگ سبز روشن یا تیره و یا قرمز توسط شرکت پکینیو تولید نشده است.

2-تشخیص از روی جنس پارچه

تمامی چادرهای کله‌گاوی سری c اورجینال از یک پارچه و متریال ساخته شده و به هیچ عنوان باهم تفاوتی ندارند. بدین صورت که پوش اول و دوم چادر فقط به رنگ نارنجی و آبی هست، البته جنس کف چادر طوسی است و بخشهایی از پوش اول نیز توری می‌باشد.

تمامی مدل‌های فیک و کپی چادرهای کله گاوی دیده شده در بازار به حالت چهارخانه‌ی ریز است، در حالی که چادرهای اصلی همانطور که در بخش رنگ‌ها گفته شده، پارچه یکدست به رنگ آبی و نارنجی روشن دارند نه به صورت چهارخانه ریز و راه راه.

پس اگر چادر خریداری شده، دارای پارچه مشبک بود، به هیچ وجه اورجینال سری سی نمی‌باشد.

توجه داشته باشید که مدل c2009 از این قائده استثنا هست.

3- محل درج مشخصات فنی و شناسنامه چادر پکینیو اصلی

تمامی چادرهای کوهنوردی مشخصات فنی‌ای دارند که هر مصرف کننده‌ای باید با توجه به نیاز خود آن را مطالعه کند و چادر را خریداری کند. این مشخصات در انواع چادرهای کله‌گاوی بر روی بدنه جلد حمل چادر درج شده است. این مشخصات به صورت نوشته‌هایی داخل کادری بر روی چادر نوشته شده‌اند. در چادرهای اصلی سری c این مشخصات بر روی وجه دایره‌ای چادر نوشته شده نه بغل چادر یا بدنه استوانه ای آن.

توجه داشته باشید که مدل c2009 از این قائده استثنا هست.

4- طریقه بسته شدن کاور حمل چادر

هرچادر بعد از جمع شدن در کاور مخصوص خود قرار می‌گیرد که به آن کیف حمل نیز می‌گویند. این کیف معمولا به رنگ و جنس خود چادر نیز ساخته می‌شود. چادرهای اورجینال کله‌گاوی همگی دارای کیف حملی هستند که از وجه دایره‌‌ای قابل باز شدن است. به طوری که کاور آن حدود 15 سانتی‌متر از آن بزرگ تر بوده و با چند بار تا دادن آن با یک سگک کیپ می‌شود. این وجه مقابل  وجهی قرار دارد که نوشته‌ها و مشخصات چادر روی آن درج شده است. اما در مدل‌های فیک و کپی یا به صورت زیپ از بغل باز و بسته می‌شوند یا از وجه استوانه ای آن به صورت بندهای نخی و نه سگک و ربان.

توجه : بازهم مدل c2009 از این قاعده مستثناست.

5-همراه داشتن لیبل و بارکد مخصوص نارنجی رنگ پکینیو

توجه به این نکته که چادری که خریداری می‌کنید حتما باید یک لیبل نارنجی رنگ به همراه یک لیبل سفید رنگ همراه خود داشته باشد. بدیهی است که باید به طریقه چسبیده شدن لیبل دقت کنید زیرا که ممکن است این لیبل از کالای دیگری باز شده و به این چادر وصل شده باشد. شاید بشود گفت این یک روش میانبر شناخت کالاهای اصلی پکینیو است اما نباید فقط به یک لیبل بسنده کرد.

6- داشتن دو درب در همه مدل‌های چادر کله‌گاوی

چادر‌های پکینیو که لیست آن در وبلاگ “چادر کله گاوی” توضیح داده شده است. همگی دارای دو درب هستند یعنی یک درب از جلو و یکی از پشت. اگر چادری که به عنوان چادر اورجینال پیکینیو خریداری می‌کنید یک درب دارد قطعا اورجینال کله‌گاوی نیست. چون در همه مدل‌های کله‌گاوی چادرها دو درب دارند.

7-حک بودن مارک کله‌گاوی روی تیرک‌های چادرهای کله‌گاوی

چادرهای کوهنوردی کله‌گاوی که تیرک آلومینیومی دارند برند و لوگوی پکینیو روی آن‌ها حک شده است. به صورتی که بر روی هر دو عدد تیرک و در دو انتهای آن یک عدد از میله‌های آلومینیومی دارای این مارک بوده و رنگ تیرک‌های معمولا بیشتر مسی و گاهی هم زرکشی طور است. در چادرهایی که تیرک‌شان فایبر گلاس هست نمی‌توان از این روش برای تشخیص استفاده کرد. البته در سال 2019 روی بعضی تیرک‌های چادر کله‌گاوی اورجینال این حک وجود نداشت که جای تعجب‌هم داشت!(؟)

8-تشخیص از روی زیپ‌های چادر کله‌گاوی اصلی

تمام زیپ‌های چادرهای اصلی pekynew دارای یک حک خاص بر روی آن هستند. و ثبت برند YNS یا SBS هست که روی زیپ‌های درب‌های چادرها حک شده است.

9- کیفیت دوخت و درز های آپارات شده چادر پکینیو اورجینال

روش دیگر تشخیص چادر کله‌گاوی اصلی و فیک، این است که به دوخت و درزهای چادرهای پکینیو توجه کنید. تمامی درزها به صورت منظم دوخته شده‌اند. زیپ‌ها به صورت متقارن و کوک‌ها هم‌اندازه زده اشده اند. در حالی که در مدل‌های فیک شلخته دوزی زیاد به چشم می‌خورد. و گویا که خیاط بسیار در دوخت آن عجله داشته است. اما در مدل‌های اورجینال کامل منظم و دقیق است.(شاید یکی از دلایل معروف شدن برند پکینیو همین باشد)

10-نحوه اتصال تیرک‌ها به چادر به صورت تونلی میباشد نه کلیپسی

بعد از سال 2019 تمامی تیرک‌های چادرهای کله‌گاوی اورجینال به صورت تونلی در پوش اول قرار می‌گرفتند ،نه به صورت کلیپسی. این راه تشخیص سریع چادر‌های کله‌گاوی اورجینال از فیک است.

ممکن است روش‌های دیگری هم برای تشخیص چادرهای اورجینال کله‌گاوی وجود داشته باشد. اگر فکر می‌کنید روش دیگری‌هم وجود دارد لطفا در این جا کامنت بگذارید تا دیگر دوستان هم استفاده کنند.

خب بعد از مطالعه همه موارد بالا احتمالا به سادگی بتوانید چادر اصلی کله‌گاوی را از فیک تشخیص بدهید. اما یک موردی که واقعا از همه مهم‌تر است فروشنده‌ای یا فروشگاهی است که شما برای خرید انتخاب می‌کنید. شناخت و اعتماد شما به یک فروشگاه یا فروشنده بسیار می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب ساده و مطمئنی داشته باشید.

ما در فروشگاه کوهشید در کنار شما هستیم تا محصولات اورجینال پکینیو و مخصوصا چادر اورجینال و اصلی کله‌گاوی به دست شما برسد. و شما بدون هیچ دغدغه و نگرانی به کوهنوردی و سفرهای خودتان بیندیشید. اگر هرگونه سوال و ابهامی در این باره وجود دارد سریعا با شماره‌های ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

لیست چادرهای اورجینال سری c کله گاوی

چادر 2-3 نفره کله گاوی مدل C2001 
چادر 2-3 نفره کله گاوی مدل C2001B 
چادر 3-4 نفره کله گاوی مدل C3001
چادر 2 نفره کله گاوی مدل C1001
چادر 2 نفره کله گاوی مدل C2005
چادر  2  نفره کله گاوی مدل C2009
چادر 3-4 نفره کله گاوی مدل C2004
چادر 3-4 نفره کله گاوی مدل C2006
چادر 4-6 نفره کله گاوی مدل C3002

 

28 thoughts on “تشخیص چادر کله‌گاوی اورجینال| 10 روش ساده شناخت چادر کله‌گاوی اصلی

    • مدیر سایت گفته:

      سلام و درود فراوان? … بسیار متشکریم از دقت و ثبت نظر شما ?
      بله فرمایشات شما صحیح است ?
      اما چادر 2019 از سری K کله گاوی هست (K2019)
      که تاکنون فیک (تقلبی) سری k در بازار نیامده.

      و این مقاله در خصوص چادرهای سری C کله گاوی (پکینیو) نوشته شده که مدل های فیک آن در بازار زیاد شده و تشخیص آن مشکل است.

    • مدیر سایت گفته:

      درود فراوان ✋
      خیر فیک نیست . چادرهای کله گاوی سری K تولید سال 2020 همگی دو رنگ، کلیپسی و گتردار تولید شده اند. (این مطلب در خصوص چادر های سری C کله گاوی جمع آوری شده.)

  1. علی گفته:

    سلام
    چادر کله گاوی مدل T1001. گرفتم
    اتصال تیرک ها مدل کلیپسی هست
    مدل تونلی تمام سری های کله گاوی صدق میکنه آیا؟؟
    ممنون

  2. محمد گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنون میشم جواب سوال من رو بدین
    چادری که من خریدم همه این موارد رو داره ولی روی لیبلی که داره بارکد نداره! ولی مابقی موارد همه چیش اوکی
    ایا این چادر فیک!؟

  3. فرزین ضیایی گفته:

    سلام روز بخیر. چادر من k2001 هست پارچش مشبک، کلیپسی و تگ بارکد نداره و همینطور مشخصات روی سر کاور نیست بلکه رو بدنشه. این اصل نیست آیا؟

    • کوهشید گفته:

      سلام روز شما هم بخیر . چادرتون اصلیه دوست عزیز. مشخصاتی که گفتید برای چادر K2001 قید میکنه و همه چادرهای سری K بدون بارکد و مشخصات، دارای پارچه مشبک و کلیپسی هستند.

    • مدیر فروشگاه گفته:

      ممنون از تو رضای عزیز – نکنه ای که گفتی مفید و ارزشمنده و خیلی خوشحالیم از داشتن دوستان کوهشیدی

  4. مجید الهی گفته:

    سلام ؛ من به تازگی مدل C2006 چهار نفره خریداری کردم که 9 تا از موارد بالا رو شامل می شه و فقط 1 مورد مغایرت داره که بر روی زیپ ها به جای YNS که در بالا گفته شده ؛ SBS حک شده . ممنون می شدم نظرتون رو در این مورد بگین و راهنمایی کنید که می تونه فیک باشه یا اصله . سپاس

    • مدیر فروشگاه گفته:

      درود بر همنورد عزیز – سری جدید 2006 زیپ ها sbs شده – اگر سایر موارد ذکر شده رو داره اورجیناله

  5. محمد گفته:

    با سلام
    من k2019 خریدم،
    روی زیپ ها هیچ اسمی ثبت نشده روی سگگ ها هیچ علامت و لوگویی ثبت نشده و وزن اون 3.465 کیلوگرم هست. آیا اوکی هست؟

    • مدیر فروشگاه گفته:

      درود بر شما … دوست عزیز مواردی که گفته شده برای چادر های سری C صدق میکنه . سری K متفاوت هستن و در بازار فیک ندارند. کاملا اوکی هست

  6. هادی گفته:

    من چادر c2001b گرفتم پارچه پوش دوم چهارخونه هست این یعنی فیک هست ولی تمام مشخصاتی که گفتین را داره

  7. M_reza گفته:

    سلام، چادر k2019 با مشخصات اصلی بودن که توضیح دادید کاملا متفاوت هست، آیا این چادر‌ها فیک هستن؟

  8. علی حدادی گفته:

    سلام چادر من مدل b2001 چادر نارنجی تونلی تیرک ها طلایی جای مشخصات فرق داره درب هاشم اصلیه جنس پارچه هم چهارخونه نیست ساده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =