بهترین چادرمسافرتی زلزله و امداد+ایمن،گرم،ضدآب

 

چادر برای زلزله امداد و اضطراری

 

چادر مسافرتی بهترین وسیله‌ای برای اسکان سریع و موقت است. چادرهای مسافرتی علاوه بر استفاده‌های مرسوم سفر و گردش در بحران‌های طبیعی نیز کاربرد زیادی دارد. بدین ترتیب استفاده از چادر مسافرتی در زلزله و سیل یا دیگر بلاهای طبیعی که اسکان موقت نیاز باشد،ایده هوشمندانه‌‌ای است.

البته اگر امکان استفاده از کانکس میسر باشد،طبیعتا بهتر از چادر مسافرتی برای زلزله است. چون در اکثر موارد چنین امکانی نیست، گزینه مناسب و سریع و البته کم‌هزینه چادر مسافرتی است. در ادامه بهترین چادر برای زلزله را معرفی می‌کنیم.

 

انواع چادر مناسب زلزله

 

بهترین چادر برای زلزله و امداد چادری‌است که حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

• چادر باید ضدآب باشد.

• چادر امداد باید ایمن باشد.

• چادر زلزله باید گرمارا حفظ کند.

علاوه براین ویژگی‌ها، چادر مسافرتی مناسب زلزله بهتر است ویژگی‌های زیر را نیز داشته باشد:

• چادر مسافرتی ضدباد و طوفان باشد.

• چادر زلزله دولایه و دوپوش باشد.

• جنس چادر برزنت محکم باشد.

• چادر مسافرتی بزرگ و دارای فضای جلو به عنوان آشپزخانه(یا انباری)باشد.

• چادر مسافرتی مناسب امداد دارای طناب و میخ کافی باشد.

 

بهترین چادر مسافرتی برای زلزله

 

از میان انواع چادرهای معرفی شده در بالا بهترین چادربرای کمک رسانی به زلزله‌زدگان چادری است که همه ويژگی‌هایی که برشمردیم را داشته باشد.

ازین جهت می‌توان گفت کامل‌ترین و بهترین چادر مسافرتی برای زلزله و امداد چادرهایی معروف به چادر هلال‌احمر است. این چادرها به دلیل وزن بالا در مسافرت استفاده نمی‌شود و بیشتر برای ایستگاه‌های امداد در طبیعت یا حوادث استفاده می‌شود.

چادر هلال‌احمر به دلیل داشتن فضای بسیار بزرگ، پارچه خیلی زخیم،دولایه بودن،ضدآب بودن و داشتن طناب اولین پیشنهاد ماست. دومین چادر در لیست بهترین چادرمسافرتی برای زلزله و امداد چادرهای دولایه ایست که به اندازه کافی بزرگ باشند. مثل چادرهای کمپ و کوهنوردی بزرگ که به صورت گروهی افراد در آن‌ها کمپینگ می‌کنند.

این چادرهابه دلیل داشتن استاندارهای بالا قابلیت ضدآب بودن بالایی دارند،دما را خوب حفظ می‌کنند، دارای محفظه‌هایی عبور هوا هستند، چادرهای ایمن و مطمئنی برای اسکان طولانی هستند. بقیه چادرهای مسافرتی در صورتی که این دو گروه بالا در دسترس نباشند.

برای زلزله‌زدگان کاربرد دارند. و در مواقعی جان خیلی از افراد را نجات داده‌اند. اگر قصد خرید چادر برای زلزله را دارید به نکات زیر توجه کنید. حدال‌امکان چادر بزرگ تهیه کنید چادر مقاوم و دولایه تهیه کنید چادر فنری با اضلاع زیاد و ایستاده تهیه کنید چادری تهیه کنید که قابلیت نصب دودکش داشته باشد.(مثل چادر مدل سرخپوستی)

 

ایمنی در استفاده از چادر مسافرتی در زلزله

اما مهم‌ترین نکته در خرید و استفاده از یک چادرمسافرتی برای زلزله، ایمنی است. معمول‌ترین خطر استفاده از چادر مسافرتی،مشکل گاز گرفتگی و آتش‌سوزی در چادر است. هردو این مشکل به دلیل سردی هوا و استفاده از وسایل گرمایشی در چادر صورت می‌گیرد.

بعضی چادرها دارای ویژگی هستند که هوا درآن‌ها جریان دارد. مثل چادرهای دولایه که لایه اول تنفسی یا دارای مقداری تور است. نوع دیگرچادرهای مسافرتی چادرهایی است که امکان نصب لوله بخاری دارند.این روش نیز از آتش‌سوزی و خفگی براثر مونوکسیدکربن جلوگیری می‌کند.

چادر اضطراری زلزله

این چادر در واقع ٬درنهایت این‌که همان‌طور که در زلزله و بلاهای طبیعی به یاری یکدیگر می‌شتابیم، درآگاهی‌رسانی نیز کوشاباشیم. اگر این مقاله تجربی را مفید یافتید به دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. در صورت سوال یا ابهام از طریق کامنت‌‌ها پاسخ‌گوی شما هستم. و نیز جهت خرید و سفارش می‌توانید با کارشناسان کوهشید تماس گرفته و مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =